colorline_tilbakepaaTV

TV-comeback for Color Line

Etter ni års opphold, vender Color Line tilbake på skjermen med tv-reklame igjen. Det skjedde mandag kveld da cruiseselskapets nye reklamefilmer hadde premiere på kommersiell TV. Linjedirektør i Color Line Oslo-Kiel, Frode Hansen, forklarer hvorfor selskapet vil satse på TV-reklame igjen.

– Hovedårsaken til at vi nå velger å gå på tv er at markedsundersøkelser viser at det er høy kjennskap om Color Line, men at kunnskapen om produktene kan bli bedre. Det er et gap mellom «forventet produkt» og «opplevd produkt». Det betyr at når kundene kommer ombord i våre skip, så blir de veldig positivt overrasket. Hovedmålgruppen i tv-kampanjen er potensielle kunder i alderen 45 til 65 år som ikke har prøvd cruise før. TV er i dette tilfellet det beste mediet for å nå akkurat denne målgruppen og levendegjør kvaliteten på og mangfoldet av våre produkter, forteller Hansen til Kampanje.

I filmene handler det om svært tilfredse passasjerer som legger ut om sine reiseopplevelser overfor venner og kolleger. De blir forsiktig sagt møtt med sterk skepsis.

– Vi valgte Futatsu som nytt reklamebyrå for halvannet år siden og har siden da jobbet med å fornye markedskommunikasjonen og markedsstrategien. Filmlanseringen blir del to i dette arbeidet. Vi skal jobbe mer langsiktig fremover og spille i samme retning i vårt arbeid med mediekjøp og markedkommunikasjon. Da blir det både billigere og bedre kommunikasjon, sier Hansen.

link til kampanje: http://www.kampanje.com/reklame/article6804781.ece