20110202-Mercedes_Ekstremvaer

Toppscore for Mercedes-Benz

Futatsu Industries brandkampanje for Mercedes-Benz har gått over 19 måneder og fortsetter å score høyt i både pre- og posttester.

Dagens Næringsliv har RAM-testet en del av annonsene i denne, og sist testet de vedlagte annonse om 4MATIC. Først og fremst vokser liking av konseptet over tid, deretter øker Meredes-Benz på dimensjoner som kvalitet og verdt ¨betale ekstra for og DN´s lesere har blitt mer positive til MB i løpet av 2009-2010. Denne annonsen får all time high på totalvurdering, 69% i en bransje der snittet er 38%. Den scorer svært bra på alle engasjementsparametre, er svært original og henvender seg i meget stor grad til leserne. Dessuten scorer den også høyere på effekt, dvs nytteverdi og kjøpsintensjoner enn vanlig taktisk annonsering. Svært god stoppeffekt og flere som leser annonsene nøye er en annen konklusjon Dagens Næringslivs RAM-test gjør.