MediaTeam_futa

Sikter på 170 millioner i 2016

Futatsu Industries, Norges mest ukjente mediebyrå, vokser med skreddersøm.

Strategisk direktør og partner Hågen Pettersen sier at Futatsu nok er Norges mest ukjente mediebyrå, noe som skyldes hybridbyråtankegangen og at av mange dermed oppfatter Futatsu kun som et reklamebyrå.

– Vårt konsept er veldig enkelt på papiret, men vanskelig å få til i praksis. Etter snart ni år kan vi med hånden på hjertet si at vi har fått denne pionértanken om full integrasjon til å fungere. Du kan si at vi fra starten forutså en form for bransjeglidning og at vi har rigget oss slik siden starten.

– Vi har derfor ikke skilt ut selskaper som driver med performance eller content, dette har vi rundt bordet og det er nettopp integrasjon bestående av kjente og premierte hoder både på strategi og kreativitet som er operative på kundene som er den største forskjellen, selv om noen av kundene bruker andre reklamebyråer, sier Pettersen.

– Vi blir slett ikke kontaktet fordi vi er kjente, men fordi vi blir anbefalt. Og i motsetning til mange andre er vi ikke opptatt av vekstmål, men av å levere målbarhet. Vi er et boutiquebyrå med fokus på kommunikasjonseffekter, og vi har kunder som bruker oss på helhet, mens andre bruker oss på enten reklame eller medie, sier han.

 

Hvilke mediebyråkunder mener dere er riktige for Futatsu?

– Vi ser at mange kunder kan bli for uviktige eller andre steder. Hos oss får du ikke standardplaner og juniorer med fancy titler, eller blir råsolgt på nisjeprodukter med høye timepriser. Vi tenker helhetlig og derfor er det seniorer som gjør den faktiske jobben og tilbyr integrert skreddersøm som kan måles. Langsiktig kvalitet og målbarhet er fremdeles viktigere enn topplinjevekst, avslutter Pettersen.

1 svar

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] både er reklame- og mediebyrå. Og selskapet tror på solid vekst fra dagens nivå: Før nyttår varslet byrået ambisjoner om en omsetning på 170 millioner kroner i […]

Comments are closed.