Subaru // Forester lansering

For mor og far er bil kanskje umulig å bli enige om. Det viser i alle fall Subarus introduksjonskampanje for nye Forester. Og skulle de bli enige, er det ikke sikkert de skjønner det selv.

Subaru og Futatsu Industries lanserer i disse dager en helt ny Forester, den mest populære modellen til programmet til Subaru de siste 10-12 årene i Norge. Et viktig poeng har vært at den er en SUV som oppfyller krav fra både kvinner og menn.

– Det er gjort mye grundig arbeide fra fabrikken rundt denne bilen for å tilfredsstille ulike behov hos både menn og kvinner, og vi synes derfor det var naturlig å ta utgangspunkt i dette i filmen. Her får vi vist frem flere forskjellige sider av bilen, samtidig poengtert at det ikke lenger er 55-åringer som er hovedmålgruppen, sier markedsdirektør Dag Asbjørnsen i Subaru.

Filmen viser et par som ikke skjønner at de snakker om samme bil, fordi de er vant til å være uenige om bil. Resten av kampanjen har også tema ”Perfekt for henne. Perfekt for han.” Filmen er kreert av Hilde Rød og Ane Lynau hos Futatsu Industries, og regissert av Andreas Lisberg hos Fantefilm.

Norge gjør det bra

Lanseringen av XV har vært en knallsuksess for bilmerket, og Norge er nå helt på Europatoppen i Subaruverden.

– Japanerne legger merke til oss og hvordan vi gjør tingene her oppe, og de er begeistret. Det er moro at Norge kan vise vei i bilmarkedsføring, avslutter Asbjørnsen.

Kampanjen består av TV, print, digitale og sosialt, og Futatsu Industries har også vært mediebyrå ved André Thorsen og Hågen Pettersen.

Ansvarlig hos Subaru har vært markedsdirektør Dag Asbjørnsen og produktsjef tom Haanshuus.

Filmene er regissert av Andreas Bom-bom Lisberg i Fantefilm, produsert av Elle-Beth Lønnestad og kreert av Futatsu Industries ved Hilde Rød, Ane Lynau, Lena Solbakken Johnsen, Roger Henriksen, Fabrice Bats, Frode Bjerved, Trygve Sørli, Niri Bøyesen og Aris Theophilakis.

Se flashannonser fra kampanjen:

Alle jobber for kunde