Ramirent // Navnendringskampanje

Bautas kom til Futatsu Industries med en navnebyttebrief både på media- og reklamebyråbiten. En helhetlig nasjonal og skreddersydd mediastrategi med utstrakt bruk av lokal presse både analogt men mest digitalt, samt riksdekkende radio sørget for et suverent trykk og at hele 56% fikk med seg at selskapet nå hadde skiftet navn til Ramirent, og 41% av NR1-Samkjøringen sine lesere på østlandet. Analyser gjennomført av TNS Gallup viste at 1/4-del av Norges befolkning hadde fått med seg navnebyttet. I tillegg avviklet P4 en vellykket lytterkonkurranse der man kunne stemme på Norges styggeste lekeplass som Ramirent deretter ville pusse opp. Resultatet sørget for at både kunder og ansatte over hele landet, samt hundretusenvis av øvrige nordmenn fikk stiftet et første bekjentskap med landets ledende utleier av utstyr og maskiner.



Alle jobber for kunde