Melange // Bakekampanje

En musikalsk og selvironisk Atle Pettersen utfolder seg i en bollebakefilm for Melange, som følger opp vårens reklamefilmkonsept fra Futatsu Industries der kjente personer som Daniel Franck og Henriette Steenstrup viser at de sliter på kjøkkenet. I den nye filmen er det det musikalske multitalentet Atle Pettersen som tar grep om bollelagingen med Melange, til tross for skrantende ferdigheter på kjøkkenet. Mills produktsjef Magnus Hansen er strålende fornøyd med konseptet og ikke minst det faktum at folk ser ut til å ville ha tips til enda saftigere boller.

– Atle byr på seg selv med mye humor og ikke minst talent, men han byr også på saftige boller til 17.mai med Melange, og det liker folk. SMS-tjenesten har funket veldig bra, så her hos Mills starter feiringen før den 17, sier han.

Post-test viser at filmene blir godt mottatt i hele målgruppen, og spesielt blant de yngre. Filmene evner i stor grad å involvere publikum i budskapet, og scorer godt over snittet når det gjelder motivasjon ovenfor merkevare og produkt.

– Dette er vi spesielt fornøyd med når historiefortellingen er gitt såpass stor plass i forhold til merkebudskapet, filmene lykkes i stor grad med å få frem Melange sine produktfordeler, understreker Magnus Hansen som ikke kan avskrive at flere talentløse kokker blir utskrevet til margarintjeneste.

Alle jobber for kunde