Flisekompaniet // Profilkampanje

Sammen med Futatsu Industries lanserer Flisekompaniet i disse dager kampanjen ”billigbad eller drømmebad” for å tydeliggjøre forskjellen på billige fliser og fine fliser.

Norges største og ledende fliskjede er på banen med en kampanje som skal gi forbrukerne litt mer kunnskap rundt fliser, priser og kvalitet. Flisekompaniet er konkurransedyktige på pris, men mener mange forbrukere får feil råd når den synligste delen av badet bare velges på pris. Billigkjedene snakker kun om innkjøpspris på flisene, mens Flisekompaniet er opptatt av totalprisen.

I kampanjen er en far i tvil om han skal ta de billige flisene fra Crazy Flis, eller de litt finere fra Flisekompaniet. Kjedesjef Per-Ivar Ekeberg sier at også når det gjelder flis får du det du betaler for.

– Kvalitetsfliser koster ikke nødvendigvis så mye mer, det er ikke mye dyrere for totalregnestykket, men det er stor forskjell selv på fliser som tilsynelatende ser like ut. Å kjøpe partivare med billigflis fra syden er ikke vanskelig. Det vanskelige er å rådgi kundene til å kjøpe riktig flis til drømmebadet, og ikke bare billigste flis. Å bruke fem tusen kroner mer på flis, når et bad kan koste over 200.000,-, er ikke dyrt. Å spare fem tusen på noe som ikke var helt optimalt, er derimot veldig dyrt, sier Ekeberg.

Flisekompaniet har mange billige flisalternativer, men er mer opptatt av at kundene velger riktig flis. I filmene er det gutten som får faren til å tenke seg om før han slår til på Crazy Flis. Kampanjen posisjonerer og forsterker Flisekompaniet som kvalitetsleverandør av fliser til badet, sier Ekeberg.

– Billigflisbransjen er jo nettopp crazy. Det viser konkurrentene våre jo med all tydelighet, ja til og med gjennom sin masende og til dels forstyrrede reklame. Poenget er dette; kjøp gjerne billigste flis, de kan du få hos oss også, men tenk deg om ett sekund ekstra før du kler et bad, kjøkken eller en gang med noe du skal leve med i mange år med det absolutt billigste du finner, avslutter han.

Kampanjen bruker TV, digitale flater, print og butikk. Fredrik Fiction og Kaja Amnundsen har produsert, mens Patrick Syversen hadde regi.

Alle jobber for kunde