Fargerike // Eventyr

Norges største fargehandel med eventyrlig konsept

– Oppussingseventyr fra Fargerike

Eventyrlige Fargerike er markedslederens nyeste konsept, og svarer på kjedens ønske om å være både inspirerende og prismessig konkurransedyktig. Futatsu Industries er medie- og reklamebyrå.

Norges største fargehandel har de siste årene økt både markedsandeler og styrket kjeden gjennom å jobbe konsekvent med enkeltbutikkene. Nå tar leder for Marked&Kategori Kristian Sørli grep for å gjøre Fargerike til et enda tydeligere alternativ til byggvarekjeder som selger alt, men kanskje ikke har den dybdekunnskapen som en fargehandel har. I konseptet Eventyrlige Fargerike er estetikk et dramaturgisk grep for å gi til dels kjedelige produkter nytteverdi og en sterkere følelse av muligheter.

– Faget vårt er farger, og ingen kan mer om farger og fargetrender enn oss. I tillegg har vi medarbeidere med enorm kompetanse og produktkunnskap i butikk. Vi ville vise at Fargerike er en unik verden full av farger, inspirasjon og gode råd, ja det er her oppussingseventyret starter for å si det sånn. Derfor ønsket vi å lage et unikt Fargerikeunivers, både på TV, print og på radio, sier Sørli.

Slo markedet med 6% i fjor

Han forteller at Fargerike har vokst godt på å tydeliggjøre kompetanse og pris mot byggevare, og at dette er sporet de skal fortsette med.

– I årets kampanje møter vi ulike eventyrlige karakterer som formidler inspirasjon, tilbud og kampanjeinformasjon på en overraskende og leken måte, det skal være gøy å pusse opp med hjelp fra Fargerike, og man skal få lyst til å besøke sin lokale butikk. Gjennom dette unike universet får vi vist folk at Fargerike er et inspirerende sted som både er elegant og praktisk, profesjonelt og eksklusivt, men også konkurransedyktig på pris, sier Sørli.

Kampanjen er løst av medie- og reklamebyrået Futatsu Industries med Hågen Pettersen, André Thorsen, Anja Nordbø, Lina Nordland, Fabrice Bats og Niri Bøyesen ved spakene. Filmene er regissert av Marc Reisbig og produsert av Sebastian Marcussen hos Animasjonsdepartementet. Jesper E. Sundnes hos Verdens Sterkeste Mann har regissert radiospoter, med Peder Jørgensen på lyddesign og Linda Hagelsteen.

Alle jobber for kunde