svein_Kari_trening_WEB

Norges største treningskjede velger Futatsu

En ny helse- og treningskjede er lansert: Stamina HOT Helse og Trening. I løpet av høsten vil 55 treningssentre og 40 Hjelp 24 kontorer dukke opp over hele landet med nytt navn og nye konsepter. Den nye kjeden blir dermed landets største i utbredelse. Sentrene tilbyr en unik kombinasjon av trening og forebyggende helsetjeneste tilpasset hele befolkningen. Futatsu Industries er nyvalgt mediebyrå.

Den nye treningskjeden Stamina HOT er resultatet av sammenslåingen mellom bedriftshelsetjenesten Hjelp24 og en rekke treningssentre. Alle landets Friskhuset-, Tren-sentre, et knippe Spenst sentre samt flere mindre treningssenterkjeder, vil i løpet av høsten skifte navn til Stamina HOT. HOT står for Helse Og Trening, og det er nettopp kombinasjonen av disse to elementene som gjør kjeden til noe helt nytt i Norge.

Det er tidligere sjef i Sats Bjørn Sigurd Johansen som sammen med ventureselskapet Herkules Capital har sett muligheten til å skape en landsdekkende markedsleder. Målet er ikke bare å bli størst, men også den ledende på trenings- og helsekompetanse. I tillegg til eksisterende gruppetimer og tradisjonell treningssenter-tilbud vil kjeden skreddersyd bedriftsprodukter. Dermed skiller man seg ut fra de andre kjedene som bare løper etter privatkunder, og allerede har kjeden over en milliard i omsetning.

En ny type mediebyrå – og ikke bare et nystartet mediebyrå
Salgs- og markedsdirektør Kari Aven sier at en mellomstor mediekunde som Stamina HOT trenger strategisk tyngde i en lettmanøvrert enhet, og derfor valgte Futatsu Industries.
– Futatsu tilbyr tung faglig kompetanse samtidig som de er kompakte og løsningsorienterte. Vi opplever Futatsu å være en ny type mediebyrå, og ikke bare et nystartet mediebyrå, sier Aven.

Partner og strategisk ansvarlig Svein Larsen mener at store ambisjoner og rask gjennomføringsevne krever erfaring og høy presisjon.
– Vi er opptatt av dokumenterbar effekt, og styrer etter skreddersøm, og ikke etter hvilke funksjoner et mediebyrå historisk bør ha. Det gjør oss tyngre rundt beslutningsstøtte, men lettere på foten når det gjelder gjennomføring enn andre mediebyråer, sier Larsen som før sommeren kom fra stillingen som strategisk direktør i OMD. Futatsu Industries er et kombinert medie- og reklamebyrå, og er fremdeles Norges eneste hybridbyrå siden oppstarten i 2006.
– Vi har i mange år vært et ukjent mediebyrå, men nå merker vi mer interesse fra mellomstore mediekunder som ofte blir juniormat i de tradisjonelle byråene, sier Larsen.

I tillegg til bistanden fra Futatsu Industries, benytter Stamina HOT Gambit Hill+Knowlton Strategies.

—–
for nærmere info:
Svein Larsen, svein@futatsu.no
Salgs- og markedsdirektør Kari Aven, kari.aven@staminahot.no, mob: 95794040