20110621-Print_Fargerike

Norges største fargehandel til Futatsu

Norges største faghandel innen maling og interiør, Fargerike, har gjennomført sin mest ambisiøse kampanje noensinne med ny strategi og Futatsu Industries som sitt nye byrå.

Fargerike er med sine 112 butikker på landsbasis Norges største fargehandel, og kjeden har det siste året jobbet med å implementere ny strategi, samt ny butikkdesign og ny grafisk profil. I våres har kjeden gjennomført sin største markedssatsing noensinne, med blant annet nye TV-filmer.

Fargerike har etter en lengre pitch valgt nytt reklamebyrå, og markedssjef Anders Jordbekken i Fargerike sier det har vært en lang og lærerik prosess der både magefølelse og konsepttester i gruppesamtaler sørget for at man landet på det riktige byrået.

-Vi screenet 6 byråer for credentials og kjemi, og deretter fikk 3 av dem en meget spesifikk brief. Futatsu Industries leverte best og fra å være en dark horse, ble de til slutt valgt på sine anbefalinger, sier Jordbekken.

Futatsu Industries har fått ansvaret for massekommunikasjon for Fargerike, samt butikkommunikasjon for egne merkevarer. Det innebærer redesign og konseputvikling på alt fra TV-reklame og magasinannonser, til DM, fargekart og internmagasinet Base.

Den nye kampanjen dramatiserer forskjellen på fargenyanser, og ikke farger, og filmene er en liten reise i disse nyansene.  Den første tar for seg rosa og filmene er regissert av Marc Reisbig med produksjonsselskapet 4 ½ i ryggen. Big Blue & Company har ledet strategi- og butikkutviklingsprosessene, mens Tangram har utviklet ny identitet.