NE_Futatsu

Norges største energiselskap til Futatsu

NorgesEnergi har etter en byråkonkurranse valgt Futatsu Industries som ny partner på strategi og kommunikasjon. Ny identitet er noe av det første som står på programmet. NorgesEnergi har siden starten i 1999 vært en prisfighter og en innovativ utfordrer på kraftmarkedet. Med gule priser og en aggressiv priskutt strategi har det Kristiansandbaserte kraftselskapet blitt et av de største lavprisselskapene i landet.

– Vi er utfordreren som gjorde energibransjen mer dynamisk og brukervennlig, og på veien har vi fått stadig fler fornøyde kunder. Vi skal fortsette å kutte strømprisene, men vi skal samtidig se fremover for å tilby stadig nye måter å kutte strømutgiftene på, sier markedssjef Hilde Buene Mjaaland.

Kraftbransjen ble deregulert på begynnelsen av 1990-tallet og det førte til økt konkurranse, men til tross for denne konkurransen er bransjen preget av et marked der de lokale kraftverkene fremdeles står sterkt. NorgesEnergi har vært en av få merkevarer som har klart kjempe seg til å bli et nasjonalt selskap, i skarp konkurranse med alle tidligere monopolister i markedet. NorgesEnergi eies av Hafslund.

NorgesEnergi gikk etter en runde med 5 byråer ned til to finalister som måtte løse en konkret brief.

– Futatsu Industries hadde en perfekt kombinasjon av strategisk smartness og kreativ styrke. Vi har nå engasjert Oslo-byrået på en bred front med redesign og et digitalt løp som første leveranser, vi er klare for fase 2, avslutter Mjaaland