NHO // Profilkampanje

NHO valgte Futatsu som medie- og reklamebyrå

Når Næringslivets Hovedorganisasjon (NHO) lanserer sin nye reklamekampanje i høst, er det vanlige næringsdrivende i nærmiljøet som står i fokus. Den riksdekkende kampanjen har fått tittelen ”Jeg er næringslivet”.

– I kampanjen synliggjør vi at norsk næringsliv i stor grad består av små bedrifter, som sammen skaper enorme verdier for velferdssamfunnet, sier Unni Skjelnes, seniorrådgiver i NHO og prosjektleder for kampanjen. – Det er bensinstasjonshandleren, IT-konsulentene og frisøren på hjørnet som hvert eneste år bidrar med milliarder til det norske samfunnet. Det er denne noen ganger usynlige verdioverføringen vi har villet fremheve gjennom kampanjen, sier hun.

Kampanjen portretterer en rekke næringslivsledere fra hele Norge, og gjennom disse blir vi kjent med hvilken enorm variasjon vi har i norsk næringsliv.

NHO er den største interesseorganisasjonen for bedrifter i Norge og jobber for gode rammevilkår for medlemsbedriftene
Det er Futatsu Industries som har utviklet både konsept og mediestrategi.
– Etter å ha snakket med 5 av Norges mest kjente byråer falt valget på Futatsu. De har en helhetlig strategisk og kreativ tilnærming som fascinerte oss, sier Skjelnes.

Hovedvekten er lagt på det digitale med bannere og kampanjesiden nho.no/ansikter, samt noen annonser i utvalgte media som VG, Storbyavisene og lokalaviser gjennom samkjøringen amedia.

Involverte i kampanjen fra Futatsus side har vært AD Lina Nordland, AD Pål Roska Danielsen, grafisk designer Niri Bøyesen, web designer Frode Bjerved, web utvikler Roger Henriksen, kreativ leder Aris Theophilakis, strategisk rådgiver Hågen Pettersen, medierådgiver André Thorsen, prosjektleder Anja Nordbø. Bildene er tatt av Mathias Fossum.

For ytterligere informasjon: Se kampanjesiden nho.no/ansikter