Administrerende direktør i H-Produkter AS, Geir Vegsund omgitt av teamet fra Futatsu, fra venstre: Svein Larsen, Lena Solbakken Johnsen, Marcela Urbano og Aris Theophilakis.

H-Produkter AS velger Futatsu Industries

Satser på bygging av nasjonal merkevare

Vil gjøre H-Vinduet Plus+ til nasjonal merkevare, har lagt ny strategi og valgt partner på både design, reklame og media.

Norges største og eneste produsent av norgesikonet H-vinduet i vedlikeholdsfri vinyl, H-Produkter, har valgt Futatsu som design, medie- og reklamebyrå. Den innovative produsenten, som er basert på Sunnmøre, har løftet det tradisjonelle H-Vinduet inn i en ny fase med sine kvalitetsvinduer i vedlikeholdsfri vinyl, og selv om nordmenn fremdeles kjøper flest vinduer laget i tre, går trenden i retning av moderne vinduer som visuelt er like fine som tre – men som du altså slipper å pusse, skrape og male.

Futatsus første oppgave har vært å modernisere den visuelle identiteten til foretakets to merker: H-Vinduet Plus+ og etablere merkevaren Alu Plus+ for selskapets fasadeløsninger i aluminium. Førstnevnte er et forholdsvis godt etablert produkt på vestlandet, men nå er tiden inne for å rulle ut de bestandige og vedlikeholdsfrie vinduene på nasjonal basis. I tillegg til nasjonale kjedeavtaler satser H-Vinduet Plus på å bygge kjennskap og kunnskap rundt vedlikeholdsfrie vinduer blant norske forbrukere. I motsetning til de tradisjonelle trevinduene, som fremdeles dominerer det norske markedet, har fordelen ved vinylvinduer ennå ikke nådd tilstrekkelig ut til de brede lag.

Administrerende direktør Geir Vegsund sier at valget falt på Futatsu Industries fordi de viste god helhetsforståelse for utfordringene man står overfor, og hadde et handlekraftig og kompakt team.
– Vi opplever at Futatsu er løsningsorienterte og opptatt av effekt. Dessuten har de industri i navnet sitt, og da var valget enkelt, sier han.