Vita hjertegod

Futatsu relanserer Vita hjertego’

Vita Hjertego’ er igjen på offensiven og sammen med Futatsu Industries tar de frem ”feelgood” faktoren når de lanserer nye produkter for voksne som vil følge både gane og hjerte.

Å tilby smakfulle produkter med mindre mettet fett har vært Mills og Vita Hjertego’s posisjon i over ti år. Nå har gjengen fra den tradisjonsrike bedriften på Grünerløkka jobbet frem konkurrenter til både TINE Matfløte og TINE Creme Fraiche, som gjør at du kan nyte god mat med god samvittighet mye oftere. Samtidig får Vita Hjertego’ Margarin en renessanse.

– Vi sitter på innsikt som sier at selv om hjertesunnhet angår veldig mange voksne nordmenn, nytter det ikke med pekefingeren. Dessuten handler sunne matvaner ikke om å kompromisse eller å leve ekstremt. Derfor ville vi med denne kampanjen vise at du både kan følge hjertet og spise godt, sier produktgruppesjef Marianne Krog Sand i Mills.

Kampanjen fokuserer på godt voksne mennesker som lever vitale liv, men som slett ikke sykler Birken eller hopper i fallskjerm. Tvert i mot koser de seg med barnebarn, sosialt samvær og piknik i det fri, akkurat slik de fleste faktisk gjør.

Informasjonsbehov

For selv om kampanjen er emosjonell, inneholder den fakta og nyttig informasjon. I et land med sterke landbrukstradisjoner har Norge matvaner som har brakt oss helt til topps på hjerte- og karsykdomsstatistikken, men ved å bytte ut det farlige mettede fettet med umettet sunt fett, finnes det et sunnere alternativ.

Målgruppen har vært livsnytere som bør vokte kolesterolet sitt eller er i faresonen for hjerte- og karsykdommer. Og i følge Marianne Krog Sand i Mills, handler ikke dette om en liten gruppe nordmenn.

– Vi vet fra forskningen at nesten halvparten av alle nordmenn, kvinner som menn, vil oppleve hjerte- og karutfordringer i løpet av livet. Derfor er det ikke et nisjeprosjekt å snakke om hjertesunnhet. Med Vita Hjertego’ kan du nyte god mat hver eneste dag, uten å bekymre deg over det usunne mettede fettet. Deilige og bekymringsfrie dager, er det vi ønsker å gi det norske folk, avslutter Krog Sand.

Kampanjen består av TV, print, utendørs og digitale flater.