20110523-get_angriper_telenor

Futatsu og Get lanserer ekte Superbredbånd

Kampen om bredbåndskundene intensiveres, og GET går nå ut med en større markedsføringskampanje for å differensiere sitt Superbredbånd fra konkurrentenes.

-Målet med kampanjen er å distansere oss tydeligere fra ADSL og VDSL som er teknologier som ikke gir i nærheten av den ytelsen som ligger i kabel-TV teknologien. Det er en kjensgjerning at bredbånd gjennom telefonkontakten blir tregere jo lengre unna sentralen du bor. Det er dette vi nå ønsker å tydeliggjøre i kampanjen, ved å understreke at noen superbredbånd bare er vanlige ”tregbånd” i forkleding, sier markedsdirektør i Get, Jon E. Fornes.

-Vi leverer nå hastigheter helt opp på 200 mbit/s, og tester vi har gjennomført viser at dette bare er begynnelsen. Get Superbredbånd gir deg rett og slett den farten du betaler for, sier Fornes.

Kampanjen er utviklet i samarbeid med Futatsu Industries, som har produsert konseptet analogt og digitalt. Jon Fornes sier Futatsu Industries modell med både Presisjon og Intuisjon har vært en verdifull støttespiller i prosessen, både konseptuelt men også i forhold til medier og alternative flater.

-Get har alltid ligget i forkant av den tekniske utviklingen og var først med både kabel-TV og bredbånd, men siden teknologi ofte er vanskelig å forklare, har vi alltid vært opptatt av enkle og vennlige løsninger. Å bruke film i bannere og å utfordre mediene på unike formater har også vært en del av denne kampanjen, avslutter markedsdirektøren.

Gets Superbredbåndskampanje vil hovedsakelig gå på nett, men også bli støttet av printannonser og boards, og filmene er produsert av Fredrik Fiction med regissør Stig Svendsen.