FliseK_futatsu_team

Flisekompaniet velger Futatsu som mediebyrå

Går fra stort og reaktivt, til lite og proaktivt. Futatsu Industries fortsetter å bygge seg opp som mediebyrå med sin tredje kjedekunde.

Med 24 butikker over hele landet er Flisekompaniet Norges desidert største fagkjede innen fliser – både til privat- og proffmarkedet. Selskapet regner med å omsette for ca 500 millioner i 2012, og bruker over 25 millioner i brutto mediespending i året, blir Flisekompaniet dessuten Futatsus tredje store kjedekunde.

Tung rådgivning som er lette på foten
Kjedesjef Per Ivar Ekeberg sier at Futatsu Industries var et perfekt valg for en kunde som Flisekompaniet, betydningsfull i et mellomstort byrå.
– Vi ønsker mer enn medieplaner. Vi har behov for en samtalepartner som er tunge på rådgivning, men også lette på foten. Futatsu har hele verktøykassa og bruker den fortløpende, sier Ekeberg. Flisekompaniet blir den tredje store kjedekunden Futatsu sikrer seg på mediebyråsiden. Fra før har byrået Norges største fargehandel og Norges største treningskjede, henholdsvis Fargerike og Stamina HOT.

I første omgang er det kun mediebyråfunksjonen som Flisekompaniet vil benytte seg av, da de har in-house utforming av kommunikasjon og design. Ekeberg som tidligere var markedssjef hos Bohus, sier de har vært fornøyd med IUM, men at Futatsu Industries står for noe nytt.
– Vi vil kanskje utfordre Futatsu på noen konsepter, men ellers er det mediestrategi og smart medieplassering som er fokuset, sier han.

For lite voksenkontakt i store byråer
Svein Larsen, strategisk partner hos Futatsu Industries, sier Flisekompaniet passer godt inn som en mellomstor kunde i Futatsu Industries, et byrå som selv er blitt et mellomstort byrå.
– Mange av de kundene vi jobber med har behov for strategisk sparring, og fikk for lite voksenkontakt i de store mediebyråene. Vi har en annen modell, sier Larsen.

Futatsu Industries vokser jevnt og trutt, og vil i år passere 120 millioner i driftsinntekter.