20110622-cannes

Cannes: Bronse til Futatsu og Dovre

Futatsu Industries vant som eneste nordiske byrå løve i Cannes for sin kampanje for Dovrepeis i radiokategorien.

Cannes juryen hadde bare valgt ut to norske radiojobber til shortlist, dvs diplom, og begge disse var en del av radiokampanjen for Dovrepeis som Futatsu Industries har utviklet.

Derfra gikk den ene spotten, svigersøster, videre og fikk en bronseløve.

Kreativt team er tekstforfatterne Hedda Mjøen og Martin Midtbø, med prosjektleder Sonja Njølstad og kreativ leder Aris Theophilakis på laget, med Hågen Pettersen som medierådgiver. Spottene gikk på RadioNorge sammen med værsponsorat og var en del av strategien om å øke Dovrepeisens Top of Mind. Det ene grepet byrået anbefalte var å flytte mediebudsjettet fra magasin til radio.

Tekstforfatter Martin Midtbø sier at «Dovrepeisen er en modig kunde som stolte på oss og som turte å gå for en ide og ferdige manus uten å vanne ut det. Vi fikk rendyrke det vi mente var best for både kos-konseptet og Dovrepeisen helt fra begynnelse til slutt. Vi må også takke Verdens Sterkeste Mann, skuespillerne og regi som selvfølgelig bidro til at sluttresultatet ble så bra som det ble».

5058 Svigerinne 5058 Sykehjem