20120113-arcus

Arcus velger Futatsu Industries

Med noen av Norges mest kjente vinmerker i stallen satser Arcus Wine Brands stort på å posisjonere disse merkene enda bedre – og har valgt Futatsu Industries til å hjelpe seg.

Arcus Wine Brands er Norges største fagmiljø på vin, og sitter på noen av Norges mest kjøpte og foretrukne vinmerker. Commercial manager, Elin Ellann, sier at tiden er forbi der Arcus Wine Brands bare tappet og distribuerte vin til nordmenn. Nå skal merkene posisjoneres, og også markedsføres, for å skape tydelig preferanse.

– Vi besitter stor markeds- og forbrukerinnsikt, men har ennå et stykke å gå før denne kompetansen er omsatt til opplevde fordeler for våre merker i alle segmenter, sier Ellann.

Siden markedsføring av alkohol ikke er lov i Norge, handler det om å bruke tilgjengelige flater utenfor landet.

– De mest naturlige stedene å tenke kommunikasjon er Tax-Free og inflight magasiner, men det finnes også andre og nye muligheter som vi har diskutert med Futatsu Industries, sier Commercial manager.

Ellann og Arcus Wine Brands valgte Futatsu Industries etter å ha gått en liten byrårunde.

– Futatsu Industries viste seg som et engasjert og kreativt byrå, med overbevisende forståelse og interesse for vårt fagfelt. Med solid kompetanse og erfaring har vi stor tro på at de er riktige samarbeidspartnerne for oss. I tillegg er de jo også en entusiastisk og trivelig gjeng å jobbe sammen med.

Byråleder Aris Theophilakis sier at god vin skal være et enkelt valg selv for de som ikke har inngående kunnskap om druetyper, regioner og smaksteknikker.

– Vin er omgitt av en aura av gamle ritualer, et abstrakt vokabular og en mengde betjenter fra smakspolitiet, men potensialet ligger i å tilby tydelige valg til nordmenn som liker å kose seg med et glass vin. Teamet fra Arcus Wine Brands er en dedikert og profesjonell gjeng som har klare ambisjoner med hele sin portefølje, så selvfølgelig er dette inspirerende, avslutter daglig leder Aris Theophilakis.

Byrået er i gang med to prosjekter, et amerikansk og et fransk.