20110428-andrethorsen

André Thorsen til Futatsu Industries

Byrået vokser og medierådgiver André Thorsen blir ansatt nummer 17.

Det fire år gamle utfordrerbyrået Futatsu Industries opplever økt pågang fra nye og eksisterende kunder, og for å øke kapasiteten på rådgivning har de hentet André Thorsen fra Carat hvor han fylte ulike roller som medieplanlegger, rådgiver og på digitalt siden 2006. André har markedsføringsutdannelse fra Oslo Markedshøyskole og University of Wollongong, Australia, og han har også hatt to år i Mediasite på sin profesjonelle samvittighet.

Strategisk leder og partner Hågen Pettersen er fornøyd med å få en dreven rådgiver som André på laget, og sier byrået nå fortsetter å styrke seg på strukturell kapital innenfor medierådgivning, nye medier og forbrukerinnsikt.

– Dette er en del av langsiktig oppbygging av en helhetlig kompetanse, dvs presisjonsbiten. Kundene våre vet at vi setter effekt og målbarhet foran synsing og derfor forsterker vi både mannskap og verktøyparken vår. André kom høyt anbefalt uansett hvem vi sjekket med, sier han.

– Begynner ikke i Futatsu Industries for å bli reklamemann

I motsetning til en del andre migrasjoner fra mediebyråer til reklamebransjen har ikke André Thorsen tenkt å bli konsulent eller reklamemann.

– Jeg synes det er spennende å jobbe et sted som har helhet som fundament, og hvor det kreative er en del av denne helheten, men jeg begynner med det for øyet å fortsatt dyrke godt ”håndverk” som for eksempel mediestrategi og medieplanlegging, sier Thorsen.

Hågen Pettersen er optimistisk og sier byrået er på vei mot på 50 millioner kroner i driftsinntekter for inneværende år.

– Vi har bransjens mest fornøyde kunder og tar nye andeler i markedet basert på vår presisjon og intuisjons tankegang, som nok er grunnen til at vi holder oss over konjunkturene, sier han.